Az utolsó mikrotanítás a fél évben egy kémia óra volt. Sosem rajongtam a kémiáért, az óra után sem történt meg az áttörés. Így a motivációm az óra előtt, alatt és után is nulla maradt a kémiával kapcsolatban. Pedig mondhatni elég sok mindent bevetettek a cél érdekében. AZ óra elején youtube videókkal próbálták meg felkelteni az érdeklődést. Amiről azt gondolom, hogy egy osztályban jól működhet. Megmutatja, hogyan működnek a „valóságban” az elemek, amelyekről az órákon szó van.
A videókat egy előzetes szintfelmérő követte. Ami abból a célból hasznos, hogy a csoport képességeit felmérj, viszont valódi értelmét nem láttam az órán, hiszen az eredményekhez nem igazították az óra menetét. Így ebből a szemszögből nézve az előzetes tudásfelmérés értelmét vesztette.
A feladatok felépítése érdekes volt, ötletes volt a táblázat, amit kialakítottak. Látszott, hogy van benne munka. Viszont a csoportok 4-5 fősek voltak. Ezzel a létszámmal nem lehet hatékonyan dolgozni. Én sem csináltam szinte semmit ebben a feladatban. Így éles tanítás során is el fog fordulni, hogy ilyen létszám mellett lesznek olyanok, akik nem csinálnak semmit.
A saját szakterületem szívesen használnék én is videókat, pl. ismert színészek előadásában verseket hallgatnánk meg vagy németül zenéket, majd a zeneszöveggel kapcsolatban lennének feladatok.
Különösebb értékelő módszerre nem emlékszem az óráról, a végén megjutalmazták mindenkit egy csokoládéval, ami rendkívül kedves gesztus volt a tanároktól. Erről a fajta értékelésről azt gondolom, hogy olykor-olykor a közoktatásban is megállja a helyét. ( Már amennyire a pedagógus büdzséje ezt engedi).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.