A harmadik mikrotanítás egy történelem óra volt, amelyen a reformkorral, Széchenyi és Kossuth politikájával foglalkozunk. Alapvetően szeretem a történelmet, így volt egy belső motiváltságom az óra előtt.
Az órát véleményvonallal kezdtük. Ezt követően csoportokban dolgoztunk tovább. Azt gondolom, hogy a csoportok túl nagyok voltak, így előfordult az a jelenség, hogy valakinek egyszerűen nem jutott feladat vagy nem csinált semmit, mert a csoport nagysága miatt nem volt rá szükség. Ugyanakkor a téma miatt érthető volt a 2 csoportra való bontás. Ugyanis a források feldolgozása utána 2-2 főnek vitázni kellett egymással. Az egyik csoport Széchenyi, a másik Kossuth nézetet képviselte. ( Előtte ezeket dolgoztuk fel a források alapján) A vita nem sikerült konstruktívra, viszont az ötletet nagyon jónak találom, hiszen ezzel a diákok érveléstechnikája, vitakultúrája is fejlődik. A vitázást a saját óráimon egy módszerrel végezném, hogy abban mindenki részt vegyen, méghozzá úgy, hogy a diákok szemben állnak egymással ( az egyik sor a pro, a másik a contra) és dobálják az érveket. Pl.: az pro csapat első embere mond egy érvet, amire a vele szemben álló, a contra csapat első ember reagál, amire a pro csapat 2. embere válaszol és így tovább. Azt gondolom, hogy ezzel a módszerrel kivédhető az, hogy bizonyos emberek lustálkodjanak a az órán.
https://www.liveworksheets.com/id/it2834ml A linken található feladatot használtuk az óra elején. Nagyon tetszett, jó ötletnek találom, szívesen használnám majd én is a későbbiekben. Nyelvi órán például egy szöveg 2 szereplőjének a tulajdonságait lehetne ilyen módszerrel összegyűjteni, akár versenyt is lehet belőle csinálni.
Az értékelés önértékelés is volt egyben, hiszen egy papírra le kellet írni, hogy ki mit visz magával az óráról. Az egyetemen is sokszor találkoztam már ezzel a módszerrel. Hasznosnak találom, hiszen így mindenkinek kötelező véleményt formálni és reflektálni. Összeségében jól éreztem magam az órán. A papíralapú források kcisit unalmasak voltak, viszont jó volt, hogy az internetet lehetett hazsnálni mellé. Viszont egy olyan nagy létszámú csoportnél, mint amivel mi doglozunk órán, nem elegendő egy forrás. Szerintem legalább 4-5 forrásra van szükség, hogy ketten tudjanak nézni egyet, vagy arra hogy digitálisan is elérhető legyen.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.