Az első mikrotanítás egy földrajz óra. Az óra témája a világ globális problémáit dolgozta fel. A téma nagyon izgalmasnak ígérkezett. Az órát egy frontális előadással kezdték, ami felvezette a témát. Bár kicsit hosszúra sikerült. Emellett néhány technika nehézség is nehezítette a tanárok dolgát. (szétesett a prezi) A PPT-vel kapcsolatban, szerintem kicsik voltak a betűk, nekem nehezen volt látható.
A frontális előadás után csoportmunka következett. A csoportokat egy TeamUp nevű alkalmazással hozták létre. Minden csoport kapott forrásokat, és azok alapján kellett dolgozni. A csoportokhoz tartozott egy vezetőtanár, aki irányította a csoportot. Miután feldolgozzuk csoportban a témánkat (éhezés, ökológia lábnyom stb.) a többieknek kellett prezentálni azt. Minden csoport csak a saját forrásával rendelkezett, így a többiek nem látták azokat a grafikonokat, amiről beszéltünk. Így könnyen előfordulhat az, hogy nem figyelnek a másikra. Érdemes lett volna a prezibe beiktatnia forrásokat és kivetíteni az, így mindenki számára látható lett volna.
Az értékelés a csoportmunka alatt zajlott. Különösebben nem emlékszem kiemelendő megnyilvánulásra, amelyben értékelő lett volna. A segítő tanár irányította a csoportot, de nem adott visszajelzést. Kicsúsztak az időből és valószínűleg ez játszott ebben közre. Hiszen az időnyomás miatt szerettek volna végigérni a feladatokon és az értékelés volt úgymond a legkevesebb, amit kihagytak.
Azt gondolom, hogy az óra célja, ami az új ismeretanyag átadása volt teljesült, a feladatlap, amit készítettek jól felépített volt, ahogy az is látszott, hogy sokat készültek az órára és motiváltak voltak.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.